sobota, 15 września 2012

Przepis na kołnierzyk z perłami


Samodzielne kołnierzyki nie dość, że są hitem modowym to są także bardzo praktyczne. Możemy je nosić do wielu rzeczy, od wieczorowej sukienki po zwykły sweter. Kiedy tylko zobaczyłam takie kołnierzyki w sklepach od razu zapragnęłam sobie taki uszyć.  Jako wielbicielka pereł było dla mnie jasne, że mój model będzie właśnie z perłami.


Do wykonania kołnierzyka potrzebujemy:
- białego filcu (o średniej grubości)
- pereł o różnej wielkości
- ok 70 cm białej, cienkiej wstążki
- nożyczki, igły i nici


1. Wycinamy z papieru kształt kołnierza, najlepiej wyciąć od razu obie strony, skleić je taśmą i przymierzyć do siebie, aby móc poprawić ewentualne niedociągnięcia kształtu czy rozmiaru.
2.  Przykładamy nasz szablon do filcu i wycinamy kształt obu połówek
3. Doszywamy na końcach wstążki aby móc zawiązać kołnierzyk z tyłu. Mój filc okazał się bardzo cienki dlatego dodatkowo każdą część wycięłam podwójnie i zeszyłam ze sobą, aby był grubszy.
4. Tu następuje najbardziej mozolna część czyli naszywanie pereł. Zdecydowałam że z przodu będzie ich najwięcej i coraz mniej z tyłu. Kołnierzyk cały wyszyty perłami byłby bardzo ciężki.


Na koniec łączymy obie połówki zszywając je i dodatkowo ozdabiając miejsce łączenie dużą perłą.


I nosimy!

2 komentarze:

  1. świetny pomysł i wykonanie :)
    zapraszam do siebie
    http://www.facebook.com/pages/Nuclear-Stella-DIY/482126308473724

    OdpowiedzUsuń