poniedziałek, 3 września 2012

Kreatywne przesadzanie kaktusów


 Mając w domu lub dziedzicząc stare filiżanki (byleby nie była to zabytkowa rodzinna zastawa!) możemy je całkiem kreatywnie wykorzystać jako... doniczki do kwiatów. Jako, że jestem w posiadaniu kolekcji małych kaktusów, które wyrosły już z dotychczasowych metalowych doniczek postanowiłam przesadzić je właśnie do filiżanek, które dodatkowo wpasują się w biały wystrój pokoju.


 Przesadzając właśnie kaktusy warto zainwestować w specjalną ziemię do tych właśnie kwiatów (do kupienia w sklepach ogrodniczych oraz hipermarketach typu OBI). Ja z braku takiej ziemi wykorzystałam zwykłą ziemię do kwiatów. Zajmując się tak specyficznymi kwiatami jak kaktus polecam użycie też grubych rękawic (mogą być także gumowe), z tej pomocy także zrezygnowałam i nadal w palcach czuję powbijane malutkie igiełki....
Na dno doniczki wsypujemy żwirek do kwiatów aby nasze kaktusy miały dobre odprowadzenie wody. Rośliny te nie potrzebują dużo wody, więc brak dziurki w dnie doniczki nie będzie im tak przeszkadzał jak w przypadku innych kwiatów. Następnie delikatnie wyciągamy kaktusa ze starej doniczki, wsadzamy do nowej wraz z jego starą ziemią i starając się go przytrzymać pionowo obsypujemy nową ziemią. 


Na koniec podlewamy kaktusy małą ilością wody... i gotowe!


3 komentarze:

  1. Czy już zgniły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No niestety muszę Cię rozczarować bo mają się nadal bardzo dobrze i rosną!

      Usuń
  2. Jeśli nie będą podlewane za często i zbyt dużą ilością wody to nie powinno nic zgnić, ale wtedy raczej co roku dobrze by bylo wymienić ziemię

    OdpowiedzUsuń